به سایت امیران شیمی پارس خوش آمدید

logo

کربوکسی متیل سلولز در شوینده ها

شوینده های حاوی کربوکسی متیل سلولز عمدتا در جلوگیری از رسوب مجدد کثیفی ها نقش دارند این ماده همچنین می تواند از رسوب نمک های آلی در فلزات سنگین جلو گیری کند و از طرف دیگر، سوسپانسیون کثیفی که به دلیل شستشو وارد محلول آبی شده است را در محلول آبی پراکنده کند.
اگر در مواد شوینده از مقدار کمی کربوکسی متیل سلولز برای انجام شستشو استفاده شود قدرت پاک کنندگی به میزان زیادی افزایش پیدا میکند و همچنین زمان شستشو نیز کاهش می یابد و در نتیجه پارچه های سفید میتوانند سفیدی و تمیزی خود را حفظ کنند و پارچه های رنگی هم میتوانند رنگ اصلی خود را حفظ کنند.
همانطور که میدانید شستشوی پارچه نخی در آب سخت بهترین کارایی را دارد زیرا پارچه پس از شستشو نرمی و لطافت خاص دارد و پوشیدن آن نیز راحت تر است برای ساخت صابون نیز فرایند افزودن کربوکسی متیل سلولز مانند پودر لباسشویی است و همچنین صابون فشرده را انعطاف پذیر تر صاف تر زیبا تر و بادوام تر میکند.

• این ماده جزء اصلی مواد شوینده پودری بدون فسفر است و دارای خصوصیات کلوئیدی
• است هنگامی که در پودر شوینده استفاده میشود میتواند وجود حباب را تثبیت کند و از پوست دست محافظت میکند. به طورموثراز تارو پود لباس ها در برابر مواد شوینده مصنوعی محافظت میکند.افزودن cmcبه مواد شوینده باعث جلوگیری از رسوب مجدد کثیفی میشود ضمنا اینکه گرانولهای خاک با بار منفی کربوکسی متیل سلولزباردار روی پارچه دافعه الکترواستاتیکی متقابل دارد .همچنین این ماده میتواند روغن را در اطراف ذرات روغن جذب کند و روغن را معلق و در آب پراکنده کند بنابر این یک غشای آبدوست بر روی اقلام شسته شده تشکیل دهد تا از تماس مستقیم روغن با اقلام شسته شده جلوگیری کند.بدین ترتیب آلودگی ها را به خوبی پاک میکند

[html_block id="258"]
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.