وبلاگ

قیمت سی ام سی

قیمت سی ام سی

عوامل زیادی بر بالا و پایین رفتن قیمت سی ام سی تاثیر دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

1- درجه خلوص سی ام سی

درجه خلوص یکی از پارامتر های موثر در تعیین قیمت سی ام سی است. به طور کلی در  cmc خوراکی به دلیل اهمیت و حساسیت بیشتر درجه خلوص بین 99 تا 99.5 درصد (بسته به استاندارد های متفاوت) و در سی ام سی صنعتی بسته به نوع و حساسیت آن صنعت معمولا بین 30 تا 99 درصد می باشد.

 

در cmc باکیفیت، ناخالصی موجود فقط نمک سدیم هیدروکسید است که در واکنش جانبی به وجود آمده، این نمک می تواند در فرآیند خالص سازی از سی ام سی جداسازی شده و خلوص آن را بالا ببرد.

2- ویسکوزیته سی ام سی

ویسکوزیته یا همان گرانروی سی ام سی ها با هم متفاوت است و هرچه این ویسکوزیته بالاتر برود فرایند آن مشکل تر بوده و قیمت سی ام سی افزایش پیدا می کند. بازه ویسکوزیته در سی ام سی ها معمولا مابین 700cp تا 4000cp می باشد.

 

3- برند cmc

تقریبا در هر صنعتی یکسری از شرکت ها شناخته تر شده می باشند و از تقاضای بالاتری برخوردار هستند که همین امر باعث افزایش قیمت این برند ها می گردد. در این صنعت هم برند های شناخته شده تری همچون شاندونگ چین، سانتسو ژاپن و کمفیکس ترکیه از محبوبیت بیشتری بین مشتریان برخوردار هستند.

4- گرید cmc

به طور کلی کربوکسی متیل سلولز در دو گرید سی ام سی خوراکی و سی ام سی صنعتی تولید می شود. و از آنجا که حساسیت و پیچیدگی در صنعت خوراکی از اهمیت بالاتری برخوردار است لذا قیمت cmc خوراکی به مراتب از سی ام سی صنعتی بالا تر است

5- درجه استخلاف

درجه استخلاف یک مشتق سلولزی عبارتست از میانگین تعداد گروه های هیدروکسیل واکنش داده به یک واحد گلوکز بی آب یا به عبارتی دیگر تعداد مکان های جانشین شده در یک واحد گلوکز بی آب توسط یک ترکیب جانشین شونده, درجه استخلاف یک پلیمر اصلاح شده گفته می شود. هر واحد گلوکز بی آب دارای سه گروه هیدروکسیل بوده بنابراین بیشترین درجه استخلاف 3 خواهد بود. خواص شیمیایی و فیزیکی یک مشتق سلولزی بستگی فراوانی به درجه استخلاف آن ترکیب دارد.

6- میزان مقاومت در برابر شرایط اسیدی

یکی از دلایل اختلاف قیمت در سی ام سی ها میزان مقاومت انها در مقابل محیط اسیدی میباشد.

7- کیفیت بسته بندی

معمولا از کیسه های کامپوزیتی برای بسته بندی استفاده می شود چون هم ارزان تر بوده و هم از مقاومت خوبی برخوردار است اما در بعضی موارد هم برای شکیل تر بودن بسته بندی از کیسه های کاغذی استفاده می شود که پر هزینه تر است، در مواردی هم برای افزایش مقاومت کیسه یک لایه آلمینیومی داخل آن کار می شود که باعث افزایش قیمت بسته بندی می گردد.

8- طول زنجیر پلیمری

9- نوع مواد اولیه به کار رفته (مخصوص سلولز)

10- تاریخ مصرف cmc

لازم به ذکر است به منظور افزایش طول عمر سی ام سی ها نیاز است تا رطوبت به آن نرسد، زیر نور آفتاب نباشد و حتی الامکان در معرض اکسیژن (هوا) قرار نگیرد.

شرکت امیران شیمی پارس یکی از بهترین شرکت ها در زمینه واردات و تامین مواد اولیه در کشور میباشد برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران سایت صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *